CLASH! (názor)


Můžeme definovat rozdíl mezi publikem v hledišti a publikem za obrazovkou? 

Rozdíl je zásadní. Zatímco skupina diváků v hledišti je vždy konkrétní množina konkrétních tváří, divák za obrazovkou je jen předpokládaný. Anonymní; v pravém slova smyslu virtuální. "Živý" divák si musel na představení vyhradit čas, koupit lístek, hezky se obléknout a případně sehnat doprovod. Taky bude muset v hledišti nějaký čas sedět a udržet pozornost. Představení se bude nabízet všem jeho smyslům. Pak do hry vstupuje společenský rozměr, zážitek bude sdílet s ostatními a může si o něm popovídat. Divák za obrazovkou je o toto ochuzen (může zážitek s partnerem probrat, ale už ne po cestě z divadla někde u skleničky). Co se zdá být výhodami - možnost ležet v posteli a v pyžamu, kdykoliv vypnout počítač, odskočit si na toaletu, jíst a pít, dívat se zdarma - , je ve skutečnosti na úkor intenzity a hloubky zážitku. A má-li v nás umění probouzet lidskost, navracet nás životu a kráse, a kultura kultivovat, je jasné, v čí neprospěch se toto srovnání obrací.


Pokračování textu zde: https://www.420people.org/obj/files/2/sys_media_768.pdf?fbclid=IwAR1FrUjLavYdgBBo38_CHlFfgYGkLyWAWvPWQ2h3MIDVPi75Ebos6kN6iR8

Používáme cookies, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek. Tím vám můžeme zajistit tu nejlepší zkušenost při jejich návštěvě.

Pokročilá nastavení

Zde můžete upravit své preference ohledně cookies. Následující kategorie můžete povolit či zakázat a svůj výběr uložit.

Bez nezbytných cookies se neobejde správné a bezpečné fungování našich stránek a registrační proces na nich.
Funkční cookies ukládají vaše preference a uzpůsobí podle nich naše stránky.
Výkonnostní cookies monitorují výkon našich stránek.
Díky marketingovým cookies můžeme měřit a analyzovat výkon našeho webu.